ماساژ

ماساژ

ماساژ

ماساژ

ماساژ

  • ۰
  • ۰

از آنجایی که ماساژ در سطوح مختلف از جمله جسمانی، روانی، هیجانی واجتماعی تاثیرگذار است به طرق مختلف می توان ازفواید ماساژ بهره برد.

ماساژی که به صورت تخصصی و دقیق اجرا شود قابلیت عملکردی افراد را از دو طریق میتواند افزایش دهد:

 

    بهینه سازی عوامل عملکردی

    حمایت از روند ترمیم در بافت های نرم

 
بهینه سازی عوامل عملکردی

انواع مختلف ماساژ دارای تاثیرات چشمگیر مثبتی بر عوامل عملکردی مانند سلامت عضلات و بافت های همبند،دامنه ی حرکتی طبیعی عضلات و مفاصل ، توان فیزیکی افراد بوده و همچنین آرامش ذهنی، هوشیاری و تمرکز را به حداکثر می رساند.
از طرف دیگر ماساژ به کاهش عوامل منفی مانند اختلال در عملکرد عضلات و بافت های همبند، محدودیت در دامنه حرکتی عضلات ،کاهش انرژی ، عدم شادابی، درد و اضطراب کمک می کند.

 
حمایت از روند ترمیم بافت های نرم

ماساژ باعث می شود بافت های نرم به روش های مختلف بهبود یابند. برای مثال:

    ماساژ دورانی باعث ارسال مواد مغذی سالم به منطقه آسیب دیده و دفع مواد زائد سلولی می شود.

    ماساژ تخلیه لنف باعث کاهش تورم اولیه و احتمال آسیب ثانویه به وجود آمده حاصل از افزایش مایعات در فضای آسیب دیده می شود.

    ماساژ آرامش بخش، عملکرد سیستم ایمنی را ارتقا می دهد.

    ماساژ مالشی عمیق شکل گیری طبیعی بافت جوشگاهی را بهبود بخشیده ودر پیشگیری و از بین بردن چسبندگیهای بافت های همبند موثر است.


*** روشهای مختلف ماساژ باعث ایجاد اثرات اولیه و ثانویه می شود که یا به صورت آنی در عملکرد تاثیر می گذارند ویا تاثیری فزاینده و تدریجی دارند. به کمک زنجیره عملکرد به خوبی می توان اتفاقات ایجاد شده در ماساژ را درک کرد.

 

 
اکنون بجاست که به تاثیرات اولیه ی انواع مختلف ماساژ به تفصیل بپردازیم:

 
افزایش گردش خون:

گردش خون خوب برای ارسال مواد مغذی به عضلات و سایر اندام ها جهت عملکرد سالم و نیز دفع مواد زائد حاصل از فعالیت های شدید بدنی امری ضروری است. افزایش گردش خون و لنف از جمله تاثیرات اولیه در ماساژ غربی است که تاکنون مورد بررسی واقع شده است. ساز و کارهای متعددی ممکن است در استفاده از ماساژ جهت افزایش گردش مایعات درگیر شوند. برای مثال افزایش گردش خون ممکن است نتیجه ی اثرات مکانیکی مستقیم ماساژ روی عروق و حرکت مایعات نیز در نتیجه ی رهاسازی عوامل شیمیایی یا تغییر در گردش خون ناشی از واکنش های رفلکسی و سیستم عصب خودمختار نسبت به تحریک بافت ها باشد.
روش های اختصاصی ماساژ برای افزایش گردش مایعات شامل مالش سطحی، حرکت های سراندن ،ورز دادن و افشار ریتمیک ست. برای نتایج بهتر میتوان این شیوه ها را با یکدیگر ترکیب کرد. همچنین در طی ماساژ جریان مایعات لنف در بافت های طبیعی افزایش می یابد که به جهت تخلیه ی لنف ها می بایست در جهت جریان طبیعی لنف حرکات صورت گیرد.

 
آرام سازی عضلانی:

انقباض های مکرر عضلانی در حین فعالیت های نا مناسب روزمره ، تنش ها و اضطراب های مکرر، منجر به سفتی و سختی عضلات خواهد شد. در طی استفاده از ماساژ عضله با تنش بیش از حد به وضعیت طبیعی خود باز می گردد یا به صورت موقت ناحیه ی ماساژ داده شده شل میشود و آرام سازی عضلانی اتفاق می افتد.
روش هایی از ماساژکه به صورت ویژه برای آرام سازی عضلانی استفاده می شوند؛ عبارتند از حرکت های سراندن و ماساژ دادن به صورت ریتمیک است و ترکیب چندین تکنیک با یکدیگر باعث افزایش گردش خون نیز می شود.
همچنین با استفاده از روش هایی چون فشار مستقیم ، کشش ملایم، نزدیک کردن و مهار دوسویه می توان برای رفع گرفتگی های عضلانی استفاده کرد.


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

نظرات (۲)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی