ماساژ

ماساژ

ماساژ

ماساژ

ماساژ

  • ۰
  • ۰

تاریخچه ماساژ در جهان

تاریخچه ماساژ درمانی

مقدمه ای برای بررسی تاریخچه ماساژ:

ماساژ را همه دوست داریم چون به ما آرامش می دهد و ما را ریلکس می کند. در ضمن همه ما می دانیم که ماساژ برای بدن بسیار مفید می باشد. از قدیم این مرسوم بوده است که هر نقطه ای از بدن شما درد بگیرد، می توانید با ماساژ درمانی، به درمان آن مشغول شوید و در سر تا سر دنیا، ماساژ، برای رفع درد و رسیدن به آرامش استفاده می شود.
همچنین ماساژ باعث میشود درد های عصبی و گرفتگی عضلانی کاهش یابد و موجب کاهش یافتن شدت جریان خون فشار وارد بر رگ ها و سیاه رگ ها می شود و از ناراحتی های قلبی هم می کاهد.

 

تاریخچه ماساژ در شرق و غرب جهان

 

✔ تاریخچه ماساژ شرقی:
تاریخچه ماساژ شرقی

جالب است بدانید که مطالعات تاریخی نشان می‌دهد که مالش بدن حتی در بین انسان های اولیه و تمدن های باستانی هم وجود داشته است! و هندیان قدیم نیز از ماساژ در ورزش‌های تنفسی استفاده می‌کردند.
یکی از نخستین مراجع مکتوب در رابطه با ماساژ را می توان در کتاب طب سنتی چینی یافت که تاریخ آن به قبل از میلاد باز می گردد و در آن، ماساژ ماهیچه ها و پوست از شایع ترین شیوه های ماساژ درمانی است. داستان ماساژ یا تاریخچه ماساژ درمانی به حدود ۲۷۰۰ سال قبل بر می گردد. در متن کتاب امپراتور زرد (کتاب مرجع طب داخلی چین)، برای درمان فلج و تب و لرز به ماساژ پوست و پا توصیه شده است.

مصریان و ایرانیان نیز انواع مختلف ماساژ را جهت درمان بکار می‌بردند مثلا ابوعلی سینا، ماساژ را برای پخش کردن مواد زائدی که در عضلات تشکیل شده، توصیه می‌کرد که باعث رفع خستگی می شد.

تاریخچه ماساژ غربی:

تاریخچه ماساژ غربی

در کتب پزشکی، ماساژ و تمرین درمانی یکسان آورده شده است، اما “کلین سوئدی” اولین کسی بود که سعی کرد این دو را از هم تفکیک کند. وی با انتشار کتاب جیبی ماساژ در سال ۱۸۹۵، جدایی این دو را بیان کرد و گفت ماساژ، تمرین‌ درمانی نیست.
در سال ۱۸۱۳ اولین کالج آموزش ماساژ در استکهلم تأسیس شد و توسط دانشجویان این کالج، ماساژ سوئدی به عنوان یک روش استاندارد به جهانیان شناسانده شد. بین سالهای ۱۸۸۴ تا ۱۹۱۸ ماساژ به عرصه پزشکی و درمان پا گذاشت و این همزمان با شروع کار فیزیوتراپی بود. در سال ۱۹۰۰ “هوفا” کتاب خود به نام «تکنیک‌های ماساژ» را در آلمان به چاپ رسانید که هنوز هم اساس کلیه کتب درسی مرجع ماساژ به کار گرفته می‌شود.

از سال ۱۹۸۰ درمان با ماساژ به سرعت گسترش پیدا کرد و امروزه در صورتی که ماساژ به خوبی و با مهارت به کار گرفته شود به عنوان بخش مهمی در حفظ سلامتی و درمان مطرح می‌گردد. از

سال ۱۹۹۳ ماساژ به عنوان سومین دسته از اشکال متعدد طب تکمیلی طبقه‌بندی شد.

 

معنای ماساژ در لغت:

اگر میخواهید دباره لغت ماساژ بدونید باید به شما بگیم که ریشه کلمه ماساژ از منابع مختلف مشتق شده است. ریشه لاتین ماسا و ریشه‌‌های یونانی ماسئین یا ماسو به معنای لمس،‌ دست زدن، فشار دادن یا مالیدن می‌باشد. فعل فرانسوی ماسر نیز به معنای مالیدن آمده است. ریشه عربی مس یا مسح و ریشه سانسکریت مکه به عنوان فشار آرام ترجمه شده است.

جهت اطلاعات کامل صدور مجوز سالن ماساژو ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

  • ۹۹/۱۱/۱۹
  • ya sa

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی